Sundhedsundersøgelse af hund

Marienhoff Dyreklinik anbefaler årlig sundhedsundersøgelse af din hund. Regelmæssige undersøgelser giver os mulighed for at opdage eventuelle sygdomme i god tid. Vi tager hånd om din hunds fysiske såvel som mentale sundhed. På den måde hjælper vi dig til at holde din firbenede ven sund og glad.

Vi anbefaler regelmæssig undersøgelse

Vi anbefaler en årlig sundhedsundersøgelse af din hund. Undersøgelsen er et vigtigt led i den forebyggende sundhedsindsats og danner grundlaget for, hvordan din hund skal vaccineres. Den giver os desuden mulighed for at opdage eventuelle forandringer, der kan forårsage problemer i fremtiden. Opdages problemet i tide, øges chancen for effektiv behandling.

Helhedssyn på din hunds sundhed

Vi ved, at din hunds trivsel afhænger af hundens fysiske såvel som mentale sundhed. Derfor er samarbejde og dialog vigtige elementer i vores sundhedsundersøgelse.
Vi vil gerne vide, hvordan du oplever din hunds daglige trivsel, og om den har ændret adfærd siden sidste sundhedsundersøgelse? Ændret adfærd kan nemlig være tegn på sygdom eller en stressfaktor, som kan belaste både din hund og dig.

Vi afsætter en halv time til konsultationen med dig og din hund, så der er god tid til undersøgelsen og dialogen.

DSC04321 hj

Sådan foregår sundhedsundersøgelsen

Snoren bliver taget af, og imens vi får en snak med dig, får din hund lov til at snuse rundt. Det er vigtigt for os, at både du og din hund er trygge. Derfor holder vi også pauser i undersøgelsen, hvis der er behov for det. Vi gennemgår din hund fra hale til snude. Vi starter altid undersøgelsen bagfra. Det giver hunden mulighed for at blive tryg ved situationen, imens du kan stå ansigt til ansigt med din hund og berolige den. Den grundige gennemgang gør det muligt for os at opdage, om din hund for eksempel har begyndende gigt eller hudlidelser. Undersøgelse af mund og tænder indgår også altid i sundhedsundersøgelsen, i det omfang vi får lov at kigge ind i munden på din hund, uden den er bedøvet.

DSC04324 hj