Hudlidelser og allergi hos hund

Marienhoff Dyreklinik diagnosticerer og behandler dermatologiske lidelser hos hund. Vi har stor erfaring med ørepatienten såvel som den kløende hund.

Vi har en struktureret tilgang til diagnosticering af hudlidelser. Det betyder, at vi ikke alene symptombehandler, men samtidig søger at finde den underliggende årsag.

hudlidelser og allergi hos hund marienhoff dyreklinik1 e1602753634103

Symptomer på pels- og hudlidelser

Mange hunde døjer med pels- og hudrelaterede sygdomme til stor frustration hos både hund og ejer. Disse lidelser giver sig ofte til kende i form af kløe, pelstab og sårdannelse. Sygdommene er behandlingskrævende, og det er vigtigt, at du kontakter din dyrlæge ved mistanke.

Hudlidelser kræver struktureret udredning

Årsagerne til kløende adfærd hos hund kan være mange, herunder parasitter, allergi og stofskiftelidelser. Korrekt diagnosticering kræver derfor struktureret udredning.

Hos Marienhoff Dyreklinik går vi grundigt til værks, når vi leder efter den underliggende årsag bag din kløende hund. Det betyder, at du ofte skal komme på regelmæssige besøg over en længere periode, før vi er i mål. Når vi finder årsagen til lidelsen, kan vi behandle reelt i stedet for at symptombehandle.

Seniortjek Marienhoff dyreklinik

Behandling af hudlidelser og allergi

I dag findes der gode muligheder inden for behandling af hudlidelser og allergi. I samarbejde med dig udarbejder vi en skræddersyet behandlingsplan, der passer til både ejer og hund. Det er vigtigt for os, at din hund ikke er stresset af kløe eller smerte, hvorfor vi behandler symptomer samtidig med, at vi søger efter årsagen.

Ofte er der enten en fodringsmæssig og/eller allergisk betinget årsag til hudlidelser, så ændring af din hunds foder vil som regel indgå i behandlingen. Hudlidelser, der er forårsaget af allergi eller forandret stofskifte, er kroniske lidelser, som din hund skal have hjælp til at kontrollere resten af livet.

Lydtraening for hunde